Dagsarkiv: 24 juni 2011

Saltå kvarns smakråd

 

 

För andra gången har jag nu testat Saltå Kvarn-produkter för smakrådet, denna gång var det de produkter ni ser på bilden. Pinsamt nog blev jag försenad med mitt test, men som tur är verkar jag vara förlåten!

Denna gång fick vi i uppdrag att laga en bön- och brödsallad som innehöll dessa ingredienser. Den blev god, men jag hade nog hellre rostat än bakat bönorna, som receptet angav.

Pumpakärnor hade jag aldrig ätit förut och jag fann dem riktigt goda, dessutom var de riktigt roliga att rosta då de poppade i pannan – det blir spännande att laga mat när maten anfaller!  Vinägern får ett plus i kanten då jag brukar föredra röd vinäger, men ändå tyckte mycket om den här.

Sammanfattningsvis var det alltså ännu en positiv upplevelse att testa Saltås produkter.

2 kommentarer

Under Ajdå..., Hälsa, Mat, Nördvarning

Midsommarblomster

Samtal med fadern:

– Ska du inte plocka sju blommor att lägga under huvudkudden?
– Jag tror inte att jag behöver det…
– Haha! Nä, det förstås! 

Modern kontrar:

– Annars kan du ju plocka sju pojkar istället, och drömma om en blomma! (funderar) Det kan nog bli roligare!

Lämna en kommentar

Under Årstidsväxling, Citat, Familj, Fjärilsfjanteri, Roligt!, Tokerier