Dagsarkiv: 12 december 2011

Överempatisk med PMS och en överj*vlig Arthur

Gnäll, gnäll, gnäll. Det är vad jag brukar konstatera till Token när jag är på dåligt humör och behöver gnälla av mig lite. Det funkar faktiskt riktigt bra i det avseendet. Därför inleds även detta blogginlägg med samma konstaterande.

Varför då? Jo, därför att jag i natt sovit dryga timmen, därför att jag har en Arthur (=gigantisk finne) på hakan som gör att jag varken kan äta, prata eller pussa på Token ordentligt och därför att jag har PMS. Allt detta gemensamt gör att jag inte direkt har den bästa av dagar just nu.

Varför jag inte har sovit? Jo, det berodde på att när vi gick och la oss igår kväll så började jag nojja över att Token hade en tenta idag som han behövde ha gott om sömn till. Därför ville jag inte störa honom eftersom jag då riskerade att väcka honom från hans insomnande. Alltså låg jag blickstilla i sängen och väntade på att han skulle somna. Det gick sådär. Framförallt därför att det var väldigt svårt att komma fram till ifall Token sov eller inte, men också därför att min oro för Token efter ett par timmar gick över till att dessutom vara en oro för min egen del. Denna oro, troligen PMS, men det visste jag ju inte då, gick inte över. Således blev klockan tolv, ett, två och tre. Vid tre beslutade jag mig för att gå ut och lägga mig i soffan där jag kunde lyssna på ljudbok. Det gjorde jag till fyra. Då, ungefär, somnade jag, halv sex vaknade jag igen. Klockan sex väckte jag Token.

Så, det blev inte mycket till skola idag då migränen hänger i luften. Och det blir inte mycket gjort överhuvudtaget idag eftersom jag är riktigt hängig.

Nej, det här är helt enkelt ingen bra dag och så är det med det.

Gnäll, gnäll, gnäll.

Lämna en kommentar

Under %#&€!*:^, ...men jag är inte bitter, Ajdå..., Gnäll, Jag, Tokerier