Skilda verkligheter

En stunds vila mitt i stressen får jag när jag får möjlighet att fly från den verklighet som tynger mig just nu för att istället finnas där för barn vars verklighet tynger dem i stunden. När jag svarar på ett brev kan jag inte vara någon annanstans än just där och då och alla andra tankar får vänta några timmar.

När jag kommer in i BRIS:s lokaler känner jag mig lugn. Alla människor som är där just då är där för att finnas till i stunden och ingen annanstans. Här finns en närvaro och en medkänsla som smittar av sig och som lugnar.

När jag några timmar senare lämnar lokalerna och min verklighet sköljer över mig igen vet jag att jag troligen har gjort skillnad för några barn just ikväll. Det är en greppbar tanke som är än mer verklig än stresstankarna som snurrar i mitt huvud och jag tänker att ibland botas den värsta stressen inte av att göra ingenting utan av att göra något verkligt.

Lämna en kommentar

Filed under Uncategorized

Kommentera

