Oväntad rutin

Vilda och jag tycks ha fått in en oväntat synkad rutin i att fånga möss. På lite olika vis, givetvis.

Vilda sprang nämligen ut det första hon gjorde i morse och fångade en liten skogsmus. Denna var som vanligt precis lika road av företaget som jag var när Vilda bestämde sig för att ta in honom för allmän beskådan. Dock verkar även jag fått in en viss rutin i somras då jag på första försöket lyckades med konststycket att svepa in musen i den för ändamålet framställda burken och sedan släppa ut honom i friheten igen.

Trist för Vilda, men desto trevligare för skogsmus och mig.

Lämna en kommentar

Filed under Årstidsväxling, Glad, Katt, Naturen

Kommentera

