Redovisningsskräcken

Stolt, lättad, glad och nöjd. Äntligen en redovisning jag kan vara nöjd med. Det var längesedan jag var stolt över mig själv när jag redovisade, det har aldrig förr hänt på psykologprogrammet, men nu äntligen var jag det.

På vissa plan har jag tappat bort mig själv de senaste åren, tappat bort mig själv i kraven, stressen och pressen. Jag har tappat bort tjejen som knappt var nervös när hon skulle redovisa, hon som räckte upp handen utan att blinka och hon som argumenterade emot när andra sa något hon inte höll med om. Jag har letat och letat den senaste tiden och nu börjar jag hitta henne igen. Hon har ju egentligen funnits här hela tiden, jag tappade bara bort henne för en liten stund. Nu hoppas jag att hon är här för att stanna.

 

Lämna en kommentar

Filed under Glad, Jag, Plugg, Tankar

Kommentera

