Saltå kvarns smakråd – risottoris, Carnaroli

Jag och den viktiga pricken provade förra helgen att göra risotto för första gången i våra liv, och jag för min del hade faktiskt aldrig ätit risotto förr heller. Det hela var ett mycket spännande experiment som slutade riktigt, riktigt bra!

Receptet som jag fått från Saltå var enkelt att följa och risotton smakade gudomligt! Vi bytte ut den Karl-Johan svamp som stod i receptet mot färska kantareller och det hela var en underbar smakupplevelse av svamp, jordärtskocka, sidfläsk, äpple, vin, västerbottenost, citron och timjan. Tyvärr glömde vi att ha i persilja, men det smakade fantastiskt i alla fall. Detta är en rätt som jag kommer att laga igen, var så säkra!

Jag kan ju egentligen inte säga så mycket mer om riset än att det var mycket gott och lättlagat. Då jag aldrig för ätit risotto har jag dock inget att jämföra med. Jag rekommenderar alla att prova det när det lanseras i höst!

Lämna en kommentar

Filed under Glad, Mat, Vänner

Kommentera

