Saltå kvarns smakråd – röda linser och rostade cashewnötter

Förra helgen var jag och hälsade på mina vänner i Uppsala och då passade jag på att prova de senaste smakrådstesterna med det. Därför kommer här två smaktest på raken.

Jag valde att bjuda på min egenkomponerade, vegetariska lasagne och ett gammalt favoritrecept på en asiatisk vitkålssallad med cashewnötter.

Kajsas Lasagne

Kajsas vegetariska lasagne
Tomat- och linssås (Mängden är en gissning)
Lök – 1 st – stor
Paprika – 2-3 stora
Squach – 1 st
Champinjoner
Vitt vin
Krossade tomater – 1500 gram
Röda linser – 3 dl
Timjan, basilika
Salt och peppar

Ostsås – enligt recept på lasagneplattornas förpackning

 

Asiatisk vitkålssallad med cashewnötter
(Ej på bilden)
Riven vitkål
Cashewnötter – 1 dl
Vitlöksklyftor – 2 st
Röd chili – 1 st
Lime – 2 msk
Asiatisk fisksås – 2 msk
Farinsocker – 2 msk
Vatten – 2 msk

Nu lagar jag faktiskt alltid dessa rätter med produkter från Saltå, så jag har inte så mycket annat jämföra med, utan allt jag kan säga är att det var mycket gott – som vanligt! Mina vänner var också mycket nöjda, mätta och belåtna.

Lämna en kommentar

Filed under Mat

Kommentera

