Tankar om sorg

Mina tankar går till min vän i sorg. Min vän har, precis som jag gjorde i vintras, förlorat sin farmor.

Jag påminns om hur overkligt det känns när hon som alltid funnits där försvinner. Hur tomt det blir utan hon som tar plats. Hur tyst det blir utan hon som tar ton.

Saknaden finns kvar, den gör dock inte lika ont med tiden. Minnena bär jag alltid med mig och de gör att saknaden idag även kan få mig att le. Det är kanske inte mycket till tröst , men det kanske ändå väcker hopp.

Lämna en kommentar

Filed under Familj, Sorgligt, Vänner

Kommentera

