Sluta!

Den här sketchen har två av våra föreläsare visat för oss de senaste veckorna. Den är härligt fördomsfull om terapeuter och det arbete som jag förväntas utföra om mindre än ett halvår.

Jag kom att tänka på den när jag funderade på hur man gör för att sluta med något som man insett att man gör och inte vill göra – vad får oss att verkligen sluta? Svaret blir givetvis olika beroende på vilken terapiinriktning du frågar, men samtidigt spelar ju inte terapiinriktningen någon roll eftersom frågan är vad som får just mig att sluta.

 

2 kommentarer

Filed under Psykologi, Roligt!, Tankar

2 responses to “Sluta!

  1. Pingback: Snörvel, host och ynk | Kajsatankar

  2. Pingback: Om det vore så enkelt vore jag utan jobb | Kajsatankar

Kommentera

