En nära (teknik)döden upplevelse

Jag låg på soffan då åskan rullade in över gården och regnet började ösa ner. Det dundrade till ett par gånger innan tanken på att dra ur datorsladden och sladden till den externa hårddisken ur grenuttaget slog mig. Medan jag tillslut drog ur sladdarna tänkte jag för mig själv att det är nog ganska onödigt egentligen, men gjorde det i alla fall.

Tio minuter senare, medan jag befinner mig i ett annat rum, hör jag ett sprak följt av en riktigt rejäl smäl. Förvånad går jag ut i vardagsrummet. Lampan till grenuttaget är död.

Slutsats: det känns bra att ha förlorat 19 kr och inte sisådär hundra gånger mer, inklusive en massa minnen.

Och, ja, jag ska dra ur sladden med en gång i fortsättningen.

Lämna en kommentar

Filed under Ajdå..., Glad, Jag, Planering, Tacksamhet, vardagsbetraktelser

Kommentera

