Vilda följer med på morgonrundan

I morse bestämde jag mig för att inviga mina nya joggingskor. Jag tänkte som så att det ju skulle bli runt tjugo grader idag, så nu på morgonen borde det vara svalt att springa. Yeah, right.

Prognos för temperatur utanför fönstret när jag kollade upp vädret i mobilen i sängen: 19° C.
Verklig temperatur på termometern i fönstret: 26° C
– Bra jobbat SMHI!

Men, i alla fall, jag var redan uppe och peppad (för ovanlighetens skull) så nu skulle här springas. Springkläder på, skor på och ut genom dörren. På trappan mötte Vilda mig glatt hojtande. ”Hej” sa jag ”Matte ska ut och springa, vi ses sen”. Vilda hade dock andra planer. Hon tyckte istället att hon skulle följa med. Glatt konverserande traskade hon med längs grusvägen så pass långt att jag började fundera på hur jag skulle kunna skaka av mig henne. Tillslut såg jag min chans när hon hittade en högst intressant tall som måste inspekteras varpå jag helt sonika sprang därifrån. Det var en katt med en mycket förvånad och sårad min som jag såg när jag slängde ett öga bakom mig då jag kutade (nåja) in på nästa stig.

Vänta, Matte! Jag vill också följa med!

Jag vet inte vad du tycker, Matte, men den där skogen ser läskig ut!

Lämna en kommentar

Filed under Hälsa, Katt, Naturen, Nördvarning, Roligt!, Tantpoäng, Träning

Kommentera

