En dag med lycka i kroppen

När tre små kryp omfamnar mig och överöser mig med pussar och kramar, när de skrattar och tjoar mitt namn och när vi leker tafatt och jagar herr Vargavinter och jag är hästen – då känner jag mig lycklig.

När jag susar genom skymningen på välkända vägar med gamla, men inte glömda favoriter strömmande ur högtalarna och jag sjunger för full hals – då känner jag mig lycklig.

När jag kommer hem till ett tyst hus på en grönskande plats med en öppen spis och en spinnande katt – då känner jag mig lycklig.

När känslan av nyförälskelse sprider sig genom min kropp, gör en loop i magtrakten och fortsätter ända ut i fingerspetsarna och jag tänker att det här nästan är för bra för att vara sant – då känner jag mig lycklig.

Lämna en kommentar

Filed under Aftontankar, Barn, Fjärilsfjanteri, Glad, Hemma, Katt, Längtan, Tankar, Tokerier, Vänner

Kommentera

