Regression

När jag gick i högstadiet och på gymnasiet så var min mamma en del av min studieteknik. Hon fick nämligen utstå att lyssna på mina minnesanteckningar/komihåglappar som jag skrivit inför provet som en del av min inlärning. Jag lär mig nämligen väldigt mycket när jag berättar för någon annan och dessutom så är det svårare att lägga av efter några kort när jag blivit uttråkad, vilket jag gör om jag förhör mig själv. Så min mamma har blivit förhörd om sina kunskaper om internationell ekonomi, affärsjuridik, spanska etc. Mycket tålmodigt måste jag säga. Därefter ställde dessutom den snälla mamman upp på att förhöra mig också, minst två gånger.

Idag regrederade jag en smula och lyckades övertala mamman om att lyssna till mina förklaringar av de psykologiska störningarna, deras orsaksbakgrund och behandlingsformer.

Tur hade jag nog att det i alla fall intresserade mamman. Bidragande var nog också att hon är så väldans snäll.

2 kommentarer

Filed under Familj, Glad, Jag, Minnen, Plugg, Psykologi, Tacksamhet

2 responses to “Regression

  1. mamma

    Tack, jag gör det med glädje!!!

Kommentera

