Sveriges nationaldag

När jag denna förmiddag innan pluggstarten gick in på Facebook (”jag ska bara…”) möttes jag av vitt skilda facebookstatusar från mina vänner (ja, denna benämning kan diskuteras…). En av dem hade lagt upp ett Youtubeklipp innehållande Ultima Thules version av den svenska nationalsången och en annan hade länkat till den ytterst provocerande sidan ”Skända-fanan”. Båda dessa personer ville och kunde dela med sig av sina åsikter och gjorde så denna morgon. Även om jag står någonstans mittemellan dessa människor så kan jag inte låta bli att vara glad över att ingen stoppar dem från att göra sig hörda.

Oavsett hur korkade åsikter du har (jag säger som okändidiot: ”Det är min blogg så jag har tolkningsföreträde”) så har du i vårt land fortfarande rätt att både ha och uttrycka dem. Är inte detta faktum  en bra anledning till att fira Sveriges nationaldag?

 

 

Lämna en kommentar

Filed under Citat, Politik, Tankar, Vänner

Kommentera

