Jag blev antagen!

Efter att ha varit på intervju hos BRIS igår har jag gått omkring och hållit tummarna för att jag ska få arbeta för dem och för en stund sedan kom beskedet – jag är antagen!

När jag sökte till BRIS hade jag en känsla av att det kunde vara givande för mig, att det kunde vara intressant och att jag skulle kunna lära mig något av det. Efter att ha varit där inser jag att möjligheten att arbeta på BRIS verkligen kommer vara otroligt givande för mig och att jag kommer att kunna lära mig massor. Dessutom kände jag att detta verkligen är något som jag är gjord för att göra, jag kan det här, även om jag har otroligt mycket mer att lära.

Det är svårt att hitta de rätta orden för att beskriva hur jag kände när jag fick svara på ett fiktivt mejl. Att använda ordet roligt blir lätt fel, så då är nog ordet givande mer passande. Jag känner verkligen att detta är ett jobb för mig, att det terapeutiska arbetet som jag strävar emot är helt rätt. Jag glömmer ibland det i allt pluggande av teorier, att det terapeutiska arbetet som jag siktar mot är det som tänder gnistan inom mig. I och med att jag kommer att få jobba på BRIS kommer jag ha möjligheten att tända den gnistan ett år innan vi börjar med terapiarbetet på utbildningen, vilket jag tror är precis vad jag behöver!

5 kommentarer

Filed under Barn, Glad, Jag, Längtan, Nördvarning, Plugg, Psykologi, Tacksamhet

5 responses to “Jag blev antagen!

  1. Grattis! Vilket fint jobb =)

  2. GRATTIS! Fan vad grymt!

  3. kajsatankar

    Tack båda! Jag är superglad! 😀

  4. Stort jublande grattis, vad roligt! Jag tror att du kommer vara en superjourare!

Kommentera

