Jävla skitdag

Denna dag har härmed utsetts till den officiella skitdagen. En vän har hoppat av sin utbildning och hennes kombo har flyttat ut, en annan vän har blivit av med sitt jobb och jag har fått återbetalningskrav av CSN, måste skriva en tenta, är jävligt insnöad och känner mig ynkligt ensam.

Inte blir det bättre av att jag faktiskt blir avundsjuk på vännen utan jobb som nu pratar om att åka ut och resa. Precis det skulle jag också vilja göra. Jag skulle vilja sticka från allt till någonstans där jag kan få börja om från början, där varken jag eller någon annan har några förutfattade meningar om mig och där jag kan få känna efter vem jag är och vem jag vill vara utan att andras tankar kommer i vägen.

Men, det är inte praktiskt möjligt. Vad som är praktiskt möjligt är att plugga i tre och ett halvt år till, ha en PTP-tjänst i ett år efter det och sen, kanske, jag kan åka ut och resa. (Och då är säkert det mest praktiska att ta emot det där fasta jobbet som erbjuds.)

Ofrivillig enstöring är precis vad jag känner mig som just nu.

Nej, jag är inte alls bitter idag…

Lämna en kommentar

Filed under %#&€!*:^, ...men jag är inte bitter, Gnäll, Jag, Tankar

Kommentera

