En ”Slå-i-tån-dag”

Jag började dagen med att slå tån i min kökspall och sen kändes dagsutsikterna inte så ljusa. Givetvis fick jag rätt i min affirmation när jag sedan kom ut till bilen, som jag för ovanlighetens skull tänkte ta till skolan på grund av min hosta, eftersom den var fullkomligt stendöd. Det hände inte ett skit när jag vred om nyckeln.

Om vi sedan hoppar framåt i tiden till denna eftermiddag så blev jag kanske inte den lyckligaste flickan på jorden när jag skulle lyfta över en matkasse i vagnen och hela kassen går sönder vilket givetvis resulterar i att all mat jag handlat hamnar utspridd över hela golvet. Vackert.

Men. Det här inlägget är inte bara ett gnäll-inlägg. Det är också ett tacksamhets-inlägg. För efter att jag insettt att bilen var oanvändbar och messade mina basgruppskompisar att jag skulle bli sen så erbjöd sig några av dem att hämta upp mig och sedan skjutsa hem mig igen – så jag slapp gå tillslut i alla fall.

Men, det bästa var ändå vad som hände när jag skulle gå och handla nu på eftermiddagen. Jag hade nämligen tänkt att gå till affären, men när jag kom ut ur porten så stod där två fastighetsskötare som jag kände och då fick jag för mig att fråga dem om hjälp med bilen. Och tänka sig, de var underbara och gav mig hjälp och med ett par startkablar och lite snälla ord så var jag iväg!

Den trasiga kassen då? Jo, för den fick jag två nya kassar av en snäll kille och hjälp av en tjej att plocka upp lite saker, så även den historien slutade bra.

Tack! Det är min affirmation idag.

1 kommentar

Filed under %#&€!*:^, Gnäll, Svammel, Tacksamhet

One response to “En ”Slå-i-tån-dag”

  1. Vad fint! Efter regn kommer solsken. Jag skrev just ett inlägg som är lite i samma anda! Två själar…

Kommentera

