Den bästa medicinen

Ja, jag är fortfarande bitter över det faktum att jag är sjuk i Uppsala, men jag måste faktiskt säga att det går att se en aning positivt på det hela.

Det hade kunnat vara så att jag legat fullkomligt totaldäckad i en säng någonstans, men istället har jag varit lite ”myssjuk” och kunnat spela TV-spel och titta på film om jag bara fått sova middag och ha tre tröjor på mig.

Dessutom hade det kunnat vara så att mina vänner sparkat ut mig, men istället har jag blivit serverad te och god mat och dessutom inte fått hjälpa till det minsta på grund av smittorisken. Snart ska jag också vidare till andra fina vänner som lovat att ta hand om mig de med.

Så därför har jag en ny teknik mot förkylningen – tacksamhet! Det måste väl vara den bästa medicinen?

4 kommentarer

Filed under ...men jag är inte bitter, Gnäll, Hälsa, Tacksamhet, Vänner

4 responses to “Den bästa medicinen

  1. Jag tycker att det låter som en sund inställning! Synd att du inte fick njuta av ett soligt Uppsala, men vilken tur att du har så fina vänner. Hoppas att du kryar på dig! Kram

    • kajsatankar

      Tack! Ja, jag blir verkligen tacksam över hur fina de är : ) Jag hoppas också att jag är frisk nästa gång jag kommer upp hit för då vore det roligt om jag skulle få/kunna passa på att träffa lilla M : ) Kramar!

  2. Vilka fina vänner du har som tar hand om dig! Om man nu ska fortsätta vara positiv hade det ju inte varit roligare att ligga sjuk ensam hemma =)

Kommentera

