Tekannan

Ni minns kanske när jag bloggade detta? Denna dröm gick sedan i uppfyllelse på julafton, bara för att sedan krossas när jag skulle inviga kannan. Vred gick jag därför in på höganäsbloggen och sa vad jag tyckte om saken. Detta är vår lysande korrespondens:

Hejsan Jannice!

som du kanske minns så bloggade jag den 25 augusti förra året om att jag så gärna ville ha tekannan från den nya höganässerien. På jullafton slog drömmen in då min fina mormor gav den till mig – oj, vad glad jag blev!

Döm om min besvikelse när jag sedan kom hem och skulle använda den. Eftersom du bloggat så gott om Front-tjejerna och deras genomtänkta design av t ex handtagen till kopparna så tog jag för givet att denna kanna också skulle vara genomtänkt, men så var visst inte fallet. Det jag blivit besviken på är att denna kanna (precis som förra kannan, faktiskt) droppar något ofantligt när man ska hälla upp téet i koppen. Och inte bara en droppe utan en rejäl rännil längs med kannans framsida när kannan är full. Min fina linneduk fick te-fläckar och jag är besviken! Väldigt, väldigt tråkigt på en så vacker kanna, tycker jag!

Vet du hur det kommer sig att Front inte tänkt på detta?

Med vänliga hälsningar/Kajsa

Det oväntade och mycket, mycket trevliga svaret:

Hej Kajsa!

Jag är så ledsen för det som hänt. Höganäs Keramik har haft problem med en sändning där pipen (som slipas för hand) har varit fel. Jag har skickat dig ett mejl, självklart ska du få en ny med rätt pip och som fungerar.

Mvh
Jannice

Nu är jag tacksam och glad och ser fram emot ett paket på posten!

 

 

Lämna en kommentar

Filed under Glad, Inredning, Nördvarning, Shopping, Tacksamhet, Tantpoäng

Kommentera

