Jag minns

Jag fick en komplimang en gång av farmor som jag aldrig kommer att glömma. Jag var i början av tonåren och precis i den åldern då inte så många har höga tankar om sig själva, särskilt inte om sitt utseende. Just denna dag hade jag en kjol på mig och farmor tittade på mig och gav mig en komplimang på det sätt som bara hon skulle kunna göra. Det var ett kallt konstaterande, nästa med en ton av anklagelse, som om det var en självklarhet som det var märkligt att jag inte kände till.

”Kajsa, du har hemskt snygga ben – de är mycket välformade.”

Det konstaterandet glömmer jag aldrig och sedan den dagen anser jag att jag har snygga ben!

2 kommentarer

Filed under Citat, Familj, Jag, Minnen

2 responses to “Jag minns

  1. hihi, vilken kommentar! Hon verkar varit en bestämd dam din farmor =)

  2. Vilket härligt minne!

Kommentera

