Negativ energi – positiv energi

För att jag ska klara av när livet är motigt behöver jag hålla fast vid det lilla som i varje stund är positivt. För jag vet att det nästan alltid finns där och detta lilla hjälper mig att hålla mitt huvud ovanför vattenytan. Det var det som fick mig att hålla modet uppe igår när jag skyndade igenom snön och det är det som får mig att pulsa ut flera gånger idag igen.

Vad jag behöver just nu är andra människor i min närhet som också kan se något litet positivt i livet, som kan muntra upp mig vilket i sin tur får mig att vilja muntra upp dem. Vad jag inte behöver är följande konversation:

Usch, vilket väder!
– Men, det är ju jättevackert ute, solen skiner…
– Men det är svinkallt.
– Ja, men vi är ju inne i värmen.
– Och så ska ju X operaras…
– Ja, det är väl bra att de vet vad som är fel på honom och att de kan göra något åt det?
– Jo… Det är jordbävning i Iran också…
– …

Funkar ingenting annat gäller det att se humorn i tillvaron!

Lämna en kommentar

Filed under Familj, Gnäll, Roligt!, Svammel, vardagsbetraktelser

Kommentera

