När livet inte följer min planering

En av mina absolut närmaste vänner gav mig en tankeställare denna kväll och det är jag tacksam för.

Ibland vänds världen upp och ner. Då kan det hända att vissa av oss inte märker det, det har hänt mig den här veckan. I en veckas tid har världen varit upp och ner och jag har inte märkt någonting. Jag har bara fortsatt i mina inplanerade hjulspår utan att överväga att de kanske går att styra om, att de kanske borde styras om snart, nyss.

Vad är egentligen viktigt här i livet? Vad kommer jag att minnas av den här julen om tio år? Inte tror jag att det är ifall jag gick på en föreläsning eller inte.

Lämna en kommentar

Filed under Familj, Jag, Planering, Sorgligt, Tacksamhet, Tankar

Kommentera

