Positiv energi

Någon frågade mig om jag kände mig utvilad efter att jag kommit hem från Granada. ”Utvilad” är nog inte direkt det ordet jag skulle använda, utan vad jag samlat på mig är positiv energi. Jag känner mig glad och pigg även fast jag inte sovit så mycket och det är en väldigt skön känsla.

Extra bra känns det när jag får möjlighet att dela med mig av min positiva energi, min ork, till någon som inte har fullt så mycket energi just nu. Hade min energi varit lägre hade jag förmodligen sett behovet, men tänkt för mycket på min egen ork för att orka lyfta någon annan. Och så måste det ju vara ibland, men det är skönt när möjligheten finns att hjälpa för varje gång jag hjälper så dyker ny positiv energi upp.

Jag påminner mig dock hela tiden om att inte använda slut på min positiva energi alltför fort, för rusar jag på i den här takten så är den borta lagom tills det är dags att skriva hemtentan.

Lämna en kommentar

Filed under Glad, Hälsa, Jag, Svammel, Tacksamhet, Tankar

Kommentera

