Spänning på låg nivå

Jahaja, där gick visst strömmen. I och med min uppväxt är jag ju ganska van vid strömavbrott, men då brukade jag ju ha en vedspis och ett halvt dussin kakelugnar att ta till för att hålla värmen och laga maten.

Nu får vi se hur det här går, ett par timmar till kan jag i alla fall skriva på hemtentan innan datorn dör.

Det var visst en kortvarig historia. Jag hann knappt skriva klart mitt inlägg förrän strömmen kom tillbaka igen. Är uppenbarligen en viss skillnad att bo i stan och att bo på landet när det gäller prioriteringar i att fixa tillbaka strömmen igen… Inga fyra timmar här inte.
2 kommentarer

Filed under ...men jag är inte bitter, Ajdå..., Tacksamhet

2 responses to “Spänning på låg nivå

  1. Ett halvt dussin kakelugnar? Helt plötsligt tycker jag inte så synd om dig längre 😉

    • kajsatankar

      🙂 Nä, hemma hos föräldrarna var det inte så synd om mig, men i en lägenhet i ett hus av betong blir det desto kallare 😉 Ett sting av hemlängtan dök upp så fort strömmen försvann, det kan jag erkänna!

Kommentera

