När saker och ting faller på plats

Vilda har nu förlåtit mig för att jag tagit henne från hennes älskade sommarmatte och börjat gosa med mig igen. Det känns bra, för det började bli lite ensamt där ett tag.

Detta är allt som allt en bra dag. Förutom Vildas förändring så är jag idag även glad över…
…att grannen med hunden som brukade skälla tre timmar i sträck ser ut att flytta. Jag såg flyttkartonger i lägenheten när dörren stod öppen och ett företag håller på att byta golv, så jag håller tummarna för att så är fallet.
…att jag hittat en skänk till köket och en byrå till badrummet på blocket för den enorma summan av 250 kr.
…att ett par trevliga studenter nyss var här och hämtade mitt köksbord som jag skänkt bort. Nu kan mamma komma hit med det bord jag hittat på loppis i Trosa.

Så även om inte alltför mycket hunnits med idag skulle jag vilja säga att jag är mycket nöjd med denna dag. Fler sådana, tack!

1 kommentar

Filed under Hemma, Katt, Svammel, Tacksamhet

One response to “När saker och ting faller på plats

  1. Pingback: Upptagna på olika håll « Kajsas tankar

Kommentera

