Familjen Vargavinter

Det blev en riktigt, riktigt bra dag igår och jag vill berätta massor. Därför ska jag göra ett undantag från mina vanliga anekdot-inlägg och skriva ett gammalt hederligt dagboks-inlägg istället.

Jag lyckades faktiskt hålla överraskningen hemlig och när den sedan avslöjades blev mina föräldrar glatt överraskade och välkomnade familjen Vargavinter med öppna armar.

Mellanmål intogs under vilket Vilda, efter att ha ätit upp sin fil sniffade sig till vad mer som fanns på bordet, hon kunde nämligen inte se dem, och förtjust utropade ”Boulle!”.

Vilda och hennes Boulle

Vilda och hennes Boulle

Freja åt tre portioner havrefras, ”Freja, kudde, tack!” fick jag lystra till när det var dags för påfyllning.

Freja äter Havrefras

Freja äter Havrefras

Sedan förflyttade vi oss ner i trädgården där Freja matade sig själv, sina systrar och Tassa med vinbär och tro det eller ej, men Tassa åt med god aptit. Vilda och Yla blåste dessutom sina första såpbubblor.

Tiden gick fort och snart var det dags att åka hem. Då följde jag efter i min bil och spenderade natten och följande förmiddag hemma hos Vargavintrarna. Finns det något mysigare på morgonen än att ha tre flickor uppkrupna i knät lyssnandes på en saga? Eller när jag plockade fram min Iphone och visade bilder från dagen innan och två ettåringar i mitt knä i kör hojtar: ”Tatta!!”, ”Oww, Oww, Oww!”. Då fylls jag av än mer värme och kärlek till de små liven.

2 kommentarer

Filed under Barn, Familj, Glad, Vänner

2 responses to “Familjen Vargavinter

  1. Åh, vad mysigt det låter! Vilka små charmtroll 🙂

Kommentera

