Barnförvaring

Idag förärade Runa och jag IKEA med vår närvaro. Vi var där för att inhandla lite nytt till Runas nya hem, men av någon anledning kom jag också hem med en full påse och mycket mindre i börsen. Nåväl, det var inte det detta inlägg skulle handla om. Jag roades nämligen av skyltningen utanför barnpassningshörnan när vi var på IKEA. Visst tycker jag att hörnan kan vara en bra idé för de barn som roas av den, (märk väl, huruvida idén är bra har inte med om det passar föräldrarna att göra) men får inte skyltningen en att känna det som om man lämnar in barnen på verkstaden?

IKEA

"UT-lämning" och "IN-lämning" står det på de blå skyltarna

1 kommentar

Filed under Barn, Svammel

One response to “Barnförvaring

  1. Jag skulle definitivt känna att jag lämnade in barnet på verkstad 🙂 Som tur är har jag inte sett några sådana skyltar på IKEA i Uppsala. Så skulle M om x antal år vilja fördriva tiden där istället för med sin veliga mamma slipper jag förhoppningsvis bita mig i tungan.

Kommentera

