Finsmakande bärplockare

Har spenderat en dag på kalas hos morbror och moster där jag fick träffa mina kusiner och deras barn igen. Det var ett bra tag sen sist och det hade börjats gå, pratas och byggas meningar både här och där. Det var riktigt roligt att träffa dem igen och jag hade egna små stunder med var och en av dem.

Äldsta flickan och jag gick ner en stund för oss själva till vinbärsbuskarna. Där lät hon sig väl smaka av de röda vinbären, medan jag matades med de svarta. Ett och annat hallon slank även ner i henne, medan jag fick gapa stort för de röda krusbären.

En ny träff planerades in. Jag vill passa på att åka och hälsa på dem i deras hem innan hösten med alla förpliktelser kallar. Jag hoppas att hemmiljön gör dem ännu lite säkrare så jag får en chans att lära känna dem och se vilka personligheter som döljer sig under ytan.

Lämna en kommentar

Filed under Barn, Familj, Glad

Kommentera

