Jag är bäst!

Ni vet hur ofta man önskar att man hade svarat rätt sak till försäljaren på gatan? Jag lyckades idag! Maria och jag var ute och promenerade i hamnen när vi gick förbi en båt som vi sett tidigare. Det är en båt som fungerar lite som ett hostel, man hoppar på den och sen åker man runt mellan öarna i Kroatien och har någonstans att bo under hela resan. Fiffig idé, tycker jag, men ingenting vi planerat för denna resa. Utanför båten stod idag en trevlig kille som förmodligen försökte fylla upp de sista rummen på båten och han tyckte nog att han hade kommit på en ny smart taktik för att få folk att stanna. Såhär förflöt vårt samtal:

Båtkillen (Pekar på mig och säger): You’re the best!
Jag (fortsätter att gå framåt, men svarar glatt): Yes, I am!
Båtkillen (har fått det svaret förr, så han hade en smart motfråga som fick folk att stanna): Do you know why?
Jag (är på väg att svara ”no”, men i sista sekund finner jag mig och svarar): Yes, I do!
Bakom mig hör jag hur Båtkillen börjar skratta, jag börjar skratta och sen hör jag Båtkillen säga:
Good answer!!

Kanske en passande dialog vi alla skulle ha med oss själva ibland?

You’re the best!
Yes, I am!
Do you know why?
Yes, I do!
Good answer!!


2 kommentarer

Filed under Glad, Resa, Roligt!

2 responses to “Jag är bäst!

  1. Helskön kommentar! Du ÄR verkligen bäst Kajsa! Kramar

  2. kajsatankar

    TACK!! Kramar!

Kommentera

