Underbart

Skuggan under träden
Underbar
Värmen i luften
Underbar
Svalkan från vinden
Underbar
Havets salta vågor
Underbara
Att försjunka i en bra bok
Underbart
Middagens förtrollande smaker
Underbara

Att resa med en vän
Underbart

Fötter i Kroatien

Utsikt solstol

Förlåt att jag förstör den underbara stämningen i detta inlägg, men vad tusan är ”underbar” för ett ord egentligen? Nu när jag läser vad jag skrivit kan jag inte låta bli att dissekera ordet; under-bar. Jisses… Psykoanalys, någon?!

3 kommentarer

Filed under Resa, Vänner

3 responses to “Underbart

  1. Clara

    Okej, tänk dig för flera hudratals år sen när svenska språket skapades (kanske till och med tusentals, vad vet jag?). En varm sommardag. Kvinnor ute på åkern som hjälper männen att plocka in hö efter att de har städat hela stugan och lagat maten inne i ett kokhett kök. Om man sen tänker sig att detta var gjort med ett avsevärt antal underkjolar, linnen, mamelucker osv så kan man ju förstå att ” under bart” var en ljuvlig kännsla. Att inte ha på sig så mycket under, var förmodligen lättande.
    I alla fall så tänker jag mig att det kan vara på det sättet!
    Kram på dig gumman!

  2. Pingback: ibland flödar fantasin fritt « Clariom's Blog

  3. Det låter verkligen underbart…

Kommentera

