Är sommaren räddad?

Jag satte in en annons i Corren idag på att jag behöver en kattvakt. Jag tänkte att det var värt ett försök, någon kanske hör av sig? Jag har nämligen närt en dröm om att det finns en gammal dam någonstans här i stan som saknar en katt. Döm om min förvåning när HON ringde!

Damen i andra änden var en energisk dam som förklarade för mig att ”jag har haft katt i hela mitt liv, men sen när min förra katt gick bort då kunde jag bara inte köpa en ny, för tänk om jag går bort (inte för att jag är sjuk, eller så, men man vet ju aldrig) och då tänkte jag att jag kanske kan ta hand om Vilda, för det vore ju så trevligt att ha någon att klappa på och prata med igen, ja, jag har ju kattlådan kvar och lite leksaker, och sand tror jag att jag har någonstans också…” Så sa hon, i en mening. Vilken otrolig, otrolig dam! Jag är upp över öronen förtjust, hon låter verkligen som den perfekta kattvaken!

Nu ska vi höras av på måndag för att stämma träff, så ska Vilda och jag åka och hälsa på. Jag hoppas att Vilda blir åtminstone hälften så förtjust som jag är.

Sommaren kanske är räddad!

2 kommentarer

Filed under Jag, Katt, Roligt!

2 responses to “Är sommaren räddad?

  1. Vad härligt med napp på annonsen, det låter som en förtjusande dam! 🙂 Håller tummarna för att hon och Vilda blir (sådär lagom) förälskade i varandra så att damen blir en räddare i nöden och du kan njuta av en räddad sommar. Kram

Kommentera

