Mamma på besök

Jag är trött! Inte just för att mamma är här, utan för allt som vi har gjort. Av någon konstig anledning så blir jag trött och gnällig långt innan min sextioåriga moder med artros i lederna och dålig rygg blir det… Tillslut blev jag tvungen att säga åt henne att lägga sig och läsa en bok så att jag fick vila!

Vi har dock fått mycket gjort i helgen. En tripp till IKEA gav mig vad jag behövde i möbelväg och en tripp på stan gav mig tyg och annat smått. Så det mesta jag behöver i tygväg är inhandlat, nu ska det bara sys. Och där har vi problemet. Min symaskin har jag förvisso här, men den tillhörande pedalen inklusive sladd är spårlöst försvunnen. blir inte mycket sytt då. Var den är någonstans får jag huvudvärk av att försöka fundera ut…

Så jag ska släppa det nu och ta nya tag imorrn.

Lämna en kommentar

Filed under %#&€!*:^, Familj, Hemma, Jag

Kommentera

