Dusch i köket

Skulle diska lunchtallriken. Öppnar kranen och hör ett gurglande ljud varefter en liten droppe uppenbarar sig, sen inget mer. Hm. Inser att det kan ha att göra med att grannen bygger om badrummet, så jag plingar på dörren och frågar (den mycket bildsköne) hantverkaren om han är medveten om att han stängt av vattnet i mitt kök? Jo, det var han, och skulle det gå bra om det är av bara en liten stund till? Jo, visst, det kan jag klara av (när du ler så där vänligt).

En stund senare ringer han på dörren och meddelar att vattnet är på igen. Perfekt, dags att diska. Jag går ut i köket och öppnar kranen.

Gurgel och splash.

Min kran har spottat på mig och jag är dyngsur…

Kanske dags att ta helg?

Lämna en kommentar

Filed under Ajdå..., Hemma, Svammel

Kommentera

