Att boka flyg

Herregud vad jobbigt det ska vara att boka ett flyg. Efter två timmar (idag… säkert fem sammanlagt) framför datorn är jag helt snurrig i bollen och kom tillslut fram till att ”Ja, jag bokar nog hellre ett flyg med en mellanlandning än ett med två + därefter ett tåg”. Det blir liksom värt det när jag tänker på att det är min semester jag pratar om. Dessutom innebar det billigare alternativet ett bagage på 10 (!) kg… Nej, tack! Ja, jag vet, det går, men det är banne mig inte lika kul.

Men, ändå sitter jag här med lite ångest över att jag tog det dyra alternativet. Dessutom spädde en kär vän på ångesten när hon hittade en delsträcka jag bokat för halva priset.  Kontrollbehovet skriker; varför hittade jag inte den biljetten? Varför kollade jag inte överallt? Varför? Varför?

Kanske därför att jag vill leva också, och inte bara leta efter de bästa priserna. Jag vill gosa med min katt och lägga mig tidigt och läsa en god bok. Kanske därför att jag hellre är i den mysiga lilla spanska staden med mina härliga vänner än ligger och försöker sova på en flygplats. Kanske därför.

3 kommentarer

Filed under Tankar, Vänner

3 responses to “Att boka flyg

  1. Kanske just därför tycker jag är den bästa av anledningar till att nonchalera det dåliga samvetet och kontrollbehovet och istället njuta 🙂

    • kajsatankar

      Ja, tack 🙂 Det tycker jag också, så nu stoppar jag det dåliga samvetet när det knackar på dörren! Kram

  2. Stnc

    Du verkar en smula hispig, min bästa gam. Vad sägs om att klappa mer på Vilda och umgås oftare med mig (du sitter du ju åtminstone och gäspar och är trött hela tiden, och hysterin verkar då något längre bort). Och strunta i att vissa hittade det billigare; det låter mindre konstruktivt att tänka och stressa sönder semestern innan den ens börjat – bli inte en av dem vi skrattat smått åt mellan varven. Semester=kul och avslappnande=frånvaro av stress och hysteri=får kosta pengar=drick en kopp te och läs en bra bok för att tänka på annat nu=jag tycker så himla mycket om dig, människa=kram

Kommentera

