Vårförkylning #574

… eller något i den stilen.

Igår var jag ute och gick en promenad efter jag slutat jobba. Hade varit i solen hela dagen och mådde verkligen jättebra. Gick och tänkte på hur skönt det var att vara frisk, eftersom jag inte varit det ordentligt på ett tag. Kom sedan hem och efter några minuter kände jag något i halsen och upptäckte att en körtel svullnat. Efter det gick det bara utför idag. Har varit på jobbet, men jag har nyst så jag skrämt flera av barnen. 

Det är verkligen ett elände med alla dessa förkylningar, streptokocker, magsjukor och migränanfall. Jag vill inget annat än att vara frisk så att jag kan träna för att bygga upp mitt immunförsvar. MEn, jag hinner knappt börja träna igen efter jag blivit frisk (ja, jag trappar upp, sp det är inte därför) förrän jag blir sjuk igen. Jag är så trött på eländet!

Den här gången ska jag dock inte låta det bryta ut till något långvarigt. Har inget jobb i morgon, utan ska egentligen praktisera, men jag kommer nog att stanna hemma och kurera mig istället så att jag bli ordentligt frisk. Det blir vertikalläge de närmaste dagarna.

Lämna en kommentar

Filed under Hälsa

Kommentera

