Besök

Jag sitter och väntar på besök. Besök från en vän jag inte sett på mycket länge. Det ska bli riktigt kul att träffas!

Jag sitter och funderar på hur kul det är att få besök så här mitt i veckan. Jag, och jag gissar ni också, är van vid att det ”händer” saker på helgerna, men att veckorna lunkar på ungefär likadant. Då är det riktigt kul med något, eller någon, som bryter mönstret så här. Sanningen att säga skulle jag nog inte orka med mönsterbrytare varje vecka, det är väl därför de inte är sådana vanliga företeelser, men en tillfällig en är ju verkligen trevligt. 

Dessutom fick vi ju en anledning att städa också, inte så kul när det görs, men mysigt när det är gjort.

Så den här kvällen planerar jag att spendera vid köksbordet och i soffan – en riktigt bra planering, om jag får säga det själv.

Lämna en kommentar

Filed under Hemma

Kommentera

