Pyssel

 

Påskpyntat vardagsrum

Påskpyntat vardagsrum

Jag tycker om att pyssla. För mig är att pyssla att göra något för mig själv som gör att det blir finare runt omkring mig. Och det viktigaste är att jag inte ska känna mig tvungen att göra det, utan det är bara roligt. 

 

Idag åkte jag ut till mina föräldrar för att hitta det lilla påskpynt jag äger och för att på vägen hem plocka björkris. Jag blir så glad av att det är vår och även om det snöade så kände jag av det när jag stod bland de ljusa björkarna och knipsade av de finaste kvistarna. Jag är väldigt beroende av ljuset som kommer tillbaka på våren, för mig känns det som om en del av mig kommer tillbaka. Därför känns detta pyssel inför våren extra speciellt – jag firar all den energi som kommer tillbaka till mig.

Den senaste timmen har jag pysslat runt så smått i lägenheten. Städat undan min förkylningshelg och pyntat riset och det har varit jättemysigt. Nu ska det bara bli intressant att se hur länge fjädrarna får vara ifred för min katt Vilda…

Lämna en kommentar

Filed under Hemma

Kommentera

